Ako bezpečne jazdiť na snehu a poľadovici.

Snehová fujavica alebo bežné chumelenie nie je ešte dôvod na paniku. Najlepšie je síce v takom počasí nejazdiť vôbec, ale keď už za volant musíte, alebo je pre Vás jazda autom súčasne aj zábava, buďte sústredenie a opatrní.

Plynulosť
·         Na klzkom povrchu je najdôležitejšia plynulosť. Zabudnite na trhavé pohyby volantom a to isté platí o zaobchádzaní s plynom. Keď potrebujete plynule spomaliť, je lepšie podraďovať než rovno brzdiť.

Prvá reakcia
·         Na väčšinu problémových situácií má vodič reagovať zošliapnutím spojky a zložením nohy z plynu. Až potom začať riešiť situáciu. Bez brzdenia auto podstatne lepšie funguje a ľahšie zatáča. Pneumatiky buď prenášajú priečne, alebo pozdĺžne sily, ale oboje naraz vie len obmedzene. A na snehu to platí dvojnásobne.

Technika brzdenia
·         Brzdenie alebo pridávanie plynu v zákrute totiž môže v extrémnych prípadoch znamenať stratu ovládateľnosti vozidla. Než nabehnete do zákruty, musíte už mať spomalené na takú rýchlosť, ktorou zákrutou bezpečne prejdete. Brzdiť a pridávať je najlepšie s kolesami rovno. A to platí nielen na snehu. Zákrutou jazdíme teda bez brzdy a plynu.

Technika jazdy
·         Keď nabiehate do zákruty, ešte než natočíte kolesá, ľahko pribrzdite. Tým prenesiete váhu na predok vozidla, zaťažíte predné kolesá a auto lepšie zatočí. Na ľade a snehu reaguje auto s oneskorením, brzdiť a točiť volantom je tak treba s predstihom. Prudké neprerušované brzdenie pomáha len vo chvíli, keď vozidlo dostane hodiny.

Neovládateľné auto
·         Keď auto na klzké ceste stále kĺže a nie je sila, ktorá by ho zastavila, hľadajte niečo o čo sa zastaviť, treba závejoch, snehovou bariéru pri krajnici alebo obrubník, ktorý Vás zastaví alebo pribrzdí.

Jazda do kopca
·         Keď cesty kĺžu, je pri jazde do kopca dôležité nespomaľovať. S plynom je tiež potrebné zaobchádzať veľmi citlivo. Pred kopcom zaraďte nižšiu rýchlosť a potom vyjdite kopec rovnomerne bez radenia. Keď sa Vám nedarí na snehu rozbehnúť auto na jedničku, skúste rozbehnutie na dvojku. Pre jazdu v kopci platí nepísané pravidlo, že má prednosť ten čo ide do kopca.